Každý majiteľ firmy Vám povie, že viesť firmu nesie so sebou veľa práce a množstvo úloh. V začiatkoch podnikania sa môžete cítiť ako generálny riaditeľ, účtovník, marketingový manažér, administratívny asistent, softvérový inžinier, obchodný zástupca, produktový manažér a podobne. V nasledujúcich riadkoch Vám prezradím 4 signály toho, že potrebujete virtuálnu asistentku.

Ako bude vaša firma rásť, budete sa nevyhnutne musieť zbaviť niektorých svojich pracovných povinností a delegovať úlohy. Ideálnym riešením je najať si virtuálnu asistentku, aby ste si našli čas na to, na čom záleží. To Vám umožní vrátiť sa k práci na svojej firme namiesto toho, aby ste sa museli zaoberať dôležitými úlohami.

Kto je to virtuálna asistentka?

O tom, kto je virtuálna asistentka, som už písala v predchádzajúcich blogoch. Tak teda len krátke pripomenutie. Virtuálna asistentka je externý spolupracovník, ktorý na diaľku vykonáva administratívne úlohy. Pomáha Vám s rozvojom podnikania, so správou sociálnych médií, marketingom a ďalšími úlohami súvisiacimi s podnikaním. Poskytuje podporné služby a plní rôzne úlohy, aby ušetrila čas majiteľom podnikov a vedúcim. Virtuálna asistentka často pomáha malým a stredne veľkým spoločnostiam a zapĺňa medzery v malých tímoch, kde zamestnanec na plný úväzok nemusí byť potrebný.

Virtuálna asistentka môže spravovať kalendár a plánovanie, viesť účtovníctvo, mať na starosti zákaznícku podporu, vytvárať a uverejňovať obsah na sociálnych sieťach. Rovnako môže byť nápomocná pri vývoji marketingových materiálov a príprave dokumentov a prezentácií. Niektoré virtuálne asistentky sa špecializujú na špecifické zručnosti, zatiaľ čo iné sa môžu špecializovať na rôzne odvetvia.

4 signály toho, že potrebujete virtuálnu asistentku

Ak si nie ste istí, či potrebujete virtuálnu asistentku pre svoje podnikanie, nie ste sami. Niektorí majitelia firiem sa zdráhajú najať virtuálnu asistentku z finančných dôvodov, či zo strachu z nekvalitnej práce. Napriek týmto opodstatneným váhaniam existujú určité náznaky, že je vhodný čas najať si pomoc pre Vaše podnikanie (a Vaše zdravie).

1. Žijete v neustálom pocite vyhorenia

Ak máte pocit, že v práci trávite 24 hodín, 7 dní v týždni, je čas zvážiť najať si virtuálnu asistentku. Pomôže Vám to nájsť si čas na oddych a dobitie energie a venovať sa len dôležitým aspektom Vášho biznisu. Jednou z výhod založenia vlastného podnikania je sloboda, mať možnosť byť sám sebe pánom. Takže si doprajte slobodu delegovaním úloh na virtuálnu asistentku.

2. Administratívne úlohy zaberajú väčšinu Vášho času

Viete hospodáriť so svojim časom? Míňate ho efektívne? Ak Vám administratíva zaberá viac ako 40 – 50 % Vášho pracovného času, virtuálna asistentka Vám s tým môže pomôcť. Keď nemáte dostatok času na úlohy generujúce peniaze, je náročné vnímať, že Vaša firma prosperuje. Tráviť dni odpovedaním na e-maily, plánovaním, fakturovaním a uverejňovaním príspevkov na sociálnych sieťach sú všetko potrebné činnosti. Tieto úlohy však môže vykonať niekto iný, aby ste mohli lepšie investovať svoj čas.

3. Odmietate úlohy, ktoré by mohli pomôcť Vášmu biznisu rásť

Predstavte s, že Váš vysnívaný klient Vás osloví, aby sa spýtal na Vašu dostupnosť a ponuky služieb. Na tento moment ste čakali, odkedy ste do podnikania. A zrazu zistíte, že nemáte čas, aby ste svojmu klientovi vyhoveli. Nielenže odmietate svojho vysnívaného klienta, ale odmietate aj prácu, ktorá by mohla pomôcť Vášmu podnikaniu rásť. Zároveň prichádzate o nové príležitosti, ktoré zodpovedajú vašim silným stránkam, pretože trávite čas administratívnou prácou. Vy sa venujte svojmu podnikanie a administratívu delegujte na svoju virtuálnu asistentku.

4. Nemáte zručnosti potrebné pre konkrétne úlohy

Existujú špecifické zložky riadenia podniku, ktoré sú jeho súčasťou, ale o ktorých možno nič neviete. Nemusíte byť, a ani nemôžete byť, odborníkom na každý aspekt svojho podnikania. Namiesto toho zvážte možnosť oprieť sa o odborníkov v konkrétnych oblastiach, ktoré potrebujete. Môžete si najať virtuálnu asistentku zameranú na špeciálne činnosti alebo všeobecnú asistentku. Alebo si môžete najať virtuálnu asistentku na oblasť sociálnych médií a digitálneho marketingu. Výber je len na Vás, podľa toho, ktoré úlohy potrebujete delegovať.

Práca s profesionálnou virtuálnou asistentkou je vysoko efektívny spôsob, ako získať čas, ktorý ste predtým stratili rutinnými úlohami. Delegovaním týchto úloh na virtuálnu asistentku môžete začať účelne zadeľovať svoj čas a zvýšiť tak svoju schopnosť posunúť sa k svojim cieľom. Kontaktujte ma ešte dnes, aby ste sa dozvedeli viac o tom, ako môžem pomôcť Vám a Vášmu podnikaniu.

4 signály toho, že potrebujete virtuálnu asistentku

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Prejsť na začiatok